Освітня програма Зеленогайського ліцею на 2023/2024 н.р

wym-1694705076645

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

Навчальні програми МОНУ, які впроваджуються з 2022 року (див. за посиланням)

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku



https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi

Освітня програма–це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом загальної середньої освіти для досягнення учнями результатів навчання. Основою для розроблення освітньої програми є Державний стандарт загальної середньої освіти відповідного рівня.

*Освітня програма має містити:

· загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;

· вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;

· перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;

· форми організації освітнього процесу;

· опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

· інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти).

*Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

Міністерство освіти і науки України затверджує типові освітні програми, які спрямовані на реалізацію мети та завдань освітньої галузі. Заклади загальної середньої освіти можуть використовувати типові або інші освітні програми. Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.
*На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, який конкретизує організацію освітнього процесу.

*Навчальні програми предметів та курсів створюють вчителі (самостійно або об'єднавшись) на основі Стандарту, або за зразком типової (модельної) навчальної програми.

Модель випускника нашої школи

/Files/images/DSCN4505.jpg

Випускник Нової української школи – це особистість, патріот та інноватор.

- Цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення;

- Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення;

- Інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя.

Освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до інновацій – ось загальна формула, до якої прагне школа і наша є не винятком. Стоячи напорозі великим змін, ми приймаємо їх і будуємо формулу «випускника» по максимуму, тому що віримо: ось хто поведе Україну в ХХІ століття.

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще необхідно навчитися користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.

Ключові компетентності – це ті якості, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити життєвий успіх молоді у суспільстві знань.

До ключових компетентностей, визначених Новою школою і педагогічною радою школи належать:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Усі перелічені компетентності однаково важливі й взаємопов’язані. Кожну з них діти набуватимуть послідовно, поступово під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:

• уміння читати і розуміти прочитане;

• уміння висловлювати думку усно і письмово;

• критичне мислення;

• здатність логічно обґрунтовувати позицію;

• ініціативність;

• творчість;

• уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;

• уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект;

• здатність до співпраці в команді.

Основою такої моделі є Концепція Нової української школи.

Освітня програма Зеленогайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

є наскрізною оскільки охоплює освіту на І (початкова середня освіта), ІІ (базова середня освіта) та ІІІ (профільна середня освіта) ступенях навчання. Програма розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та Постанов Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 № 462 тавід21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», від14.01.2004 № 24 та від23.11.2011 №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та на підставі типових освітніх програм затверджених наказами МОН Українивід 21.03.2018 № 268 та від 20.04.2018 №№ 405, 406, 407, 408 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти».

Обґрунтування мети та цільових завдань освітньої програми.

Мета: Освітня програмаокреслює рекомендовані підходи до планування й організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти таДержавного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

- дитиноцентрованості і природовідповідності;

- узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;

- науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;

- наступності і перспективності навчання;

- взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

- логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;

- творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;

- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Освітня програма визначає:

· загальний обсяг навчального навантаження таочікувані результати навчанняздобувачів освіти, подані в рамках освітніх галузей;

· перелік та пропонований зміст освітніх галузей, укладений за змістовими лініями;

· орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін тощо, зокрема їхньої інтеграції, а також логічної послідовності їхнього вивчення;

· рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

· вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою.

Початкова освіта

Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Початкова освіта передбачає поділ на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти.

Освітню програму загальної середньої освіти І ступеня розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (1 клас), листа МОН України від 22.05.2018 №1/9-332 щодо затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти, наказу МОН України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів; постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» (2-4 класи), наказу МОН України від 20.04.2018 № 407 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня» (2-4 класи).

1-і класи

- Постанови Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» для 1-х класів

- Наказ МОН України №268 від 21.03.2018
"Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти";

- Лист МОН України№1/9-344 від 25.05.2018
"Про завершення експертизи освітніх програм"

- Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України№2.2-1250, 2.2-1255 від 21.05.2018
"Формувальне оцінювання учнів 1 класу"

2-4-і класи

- Постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» для 2-4-х класів

- Наказ МОН України№407 від 20.04.2018
"Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня"

У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.

- Базова освіта

Освітня програма Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів для ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена згідно Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 та наказу МОН України від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня».

Освітня програма базової середньої освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти.

- Профільна освіта

Освітня програма для ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та наказу МОН України від 20.04.2018 № 408 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня».

Освітня програма профільної середньої освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти.

Профільність є ефективним засобом диференціації навчання у старшій школі, вона має на меті забезпечити більш глибоку підготовку старшокласників у тій галузі знань і діяльності, до яких у них сформувались стійкі інтереси і здібності.

У 10 класі використано додаткову годину на базовий предмет математика(4год).

За модульним принципом реалізовано зміст базового предмета «Фізика і астрономія».

Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, забезпечується вибірково-обов’язковими предметами «Інформатика», «Мистецтво».

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-х класів закладів загальної середньої освіти складає 805 годин/навчальний рік.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2–4-х класів закладів загальної середньої освіти складає 2695 годин/навчальний рік: для 2-х класів – 875 годин/навчальний рік, для 3-х класів – 910 годин/навчальний рік, для 4-х класів – 910 годин/навчальний рік.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5–9-х класів закладів загальної середньої освіти складає 5845 годин/навчальний рік: для 5-х класів – 1050 годин/навчальний рік, для 6-х класів – 1155 годин/навчальний рік, для 7-х класів – 1172,5годин/навчальний рік, для 8-х класів – 1207,5 годин/навчальний рік, для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік.

Загальний обсяг навчального навантаження учнів для 10 класу складає 2660 годин/навчальний рік, 1330годин навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у робочому навчальному плані Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів. (Додаток 1).

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття початкової, базової та профільної освіти.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»).

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.

Базова середня освіта здобувається, як правило, після здобуття початкової освіти. Діти, які здобули початкову освіту на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочинати здобуття базової середньої освіти цього ж навчального року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.

Профільна середня освіта здобувається, як правило, після здобуття базової середньої освіти. Діти, які здобули базову середню освіту та успішно склали державну підсумкову атестацію на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочинати здобуття профільної середньої освіти цього ж навчального року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття профільної середньої освіти за інших умов.

Перелік та пропонований зміст освітніх галузей

Перелікосвітніх

галузей для 1класу

які працюватимуть за НУШ-1

- Мовно-літературна, у тому числі: - Мови і літератури(українська мова та література - Іншомовна освіта (ІНО)
- Математична (МАО)
- Природнича (ПРО) - Мистецтво
- Технологічна (ТЕО)
- Інформатична (ІФО)
- Громадянська та історична (ГІО)
- Мистецька (МИО) - Фізкультурна (ФІО) Перелікосвітніх галузей для 2-4-х класів Освітня галузь "Мови і літератури" через окремі предмети "Українська мова (мова і читання)", "Іноземна мова", «Мова національних меншин» Освітні галузі "Математика", "Природознавство" реалізуються через однойменні окремі предмети, відповідно, - "Математика", "Природознавство". Освітня галузь "Суспільствознавство" реалізується предметом "Я у світі" у 3-4-х класах. Освітня галузь "Здоров'я і фізична культура" реалізується окремими предметами "Основи здоров'я" та "Фізична культура". Освітня галузь "Технології" реалізується через окремі предмети "Трудове навчання" та "Інформатика". Освітня галузь "Мистецтво" реалізується інтегрованим курсом "Мистецтво". Навчальну програму для базової школи укладено за такими освітніми галузями: Мови і літератури (українська мова, українська література, іноземна мова,мова національної меншини, зарубіжна література). Суспільствознавство (історія України, всесвітня історія, основи правознавства). Мистецтво (музичне мистецтво, образотворче мистецтво, мистецтво). Математика (математика, алгебра, геометрія). Природознавство (природознавство, біологія, географія, фізика, хімія). Технології (трудове навчання, інформатика). Здоров’я і фізична культура (основи здоров’я, фізична культура). Навчальну програму для старшої школи укладено за такими освітніми галузями: Мови і літератури (українська мова, українська література, іноземна мова, зарубіжна література,мова національних меншин) Суспільствознавство (історія України, всесвітня історія, громадянська освіта). Мистецтво(мистецтво) Математика (алгебра, геометрія). Природознавство ( біологія, географія, фізика, астрономія, екологія, хімія). Технології (інформатика) Здоров’я і фізична культура (захист Вітчизни, фізична культура).

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у навчальних програмах, обраних для викладання предметів інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану (додатки 2, 3).

Форми організації освітнього процесу

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок, уроки-семінари, конференції, інтерактивні уроки, інтегровані уроки, відео-уроки тощо.

Також формами організації освітнього процесу є екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з таких компонентів:

- кадрове забезпечення освітньої діяльності;

- навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

- матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

- якість проведення навчальних занять;

- моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

- оновлення методичної бази освітньої діяльності;

- контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розроблення рекомендацій щодо їх покращення;

- моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

- створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів, окреслених Типовими освітніми програмами.

Початкова освіта

Освітня програма (1 клас) має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень;

та наскрізних умінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Результати навчання (2-4 класи) повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Базова та старша школа

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

№ з/п Ключові компетентності Очікувані результати
1 Спілкування державною мовою Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2 Спілкування іноземними мовами Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою. Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
3 Математична компетентність Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7 Ініціативність і підприємливість Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8 Соціальна і громадянська компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення:культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва
10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення:усвідомлення взаємозв’язку окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Виокремлюються в навчальних програмах такі наскрізні лінії ключових компетентностей:

- «Екологічна безпека й сталий розвиток»,

- «Громадянська відповідальність»,

- «Здоров’я і безпека»,

- «Підприємливість і фінансова грамотність».

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

- організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;

- окремі предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;

- предмети за вибором;

- роботу в проектах;

- позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

Наскрізна лінія Коротка характеристика
Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
Громадянська відповідальність Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.
Здоров'я і безпека Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
Підприємливість і фінансова грамотність Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметнихзв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН


__Зеленогайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

на 2018–2019 навчальний рік

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

ДО РОБОЧОГО НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ

__Зеленогайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

НА 2018-19 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

І. Загальні засади

Тип закладу– заклад загальної середньої освіти

Орієнтовна кількість класів: 1–4 кл. – 4; 5–9 кл. – 5; 10–1.

Орієнтовна кількість учнів: 1–4 кл. – 62; 5–9 кл. – 69; 10–5.

Режим роботи закладу:

- мова навчання – українська;

- режим навчання – п’ятиденний;

- початок занять – о 8.30 годині;

- тривалість уроків у початковій школі, основній та старшій відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту», а саме: 1клас-35 хв; 2-4 класи – 40 хв; 5-11 класи – 45 хв.

- тривалість перерв відповідно до санітарно-гігієнічних норм складає:1 клас -20,30 хвилин; 2-11 класи - 15,25 хвилин,

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» (ст. 14).

Середня наповнюваність класів складає:

1–4 кл. – 16 учнів; 5–9 кл. – 14 учнів;10кл-5 учнів.

Для учнів 1–4-х класів створена 1 ГПД (для учнів, які підвозяться з інших сіл). Робота групи продовженого дня організована відповідно до чинного Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу (постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2009 року №1121 зі змінами).

У 1-4 класах рішенням педагогічної

У 2018-19 н.р. в 10 класі рішенням педагогічної ради виділено 1 додаткову годину на предмет інваріантної частини-математика та 1 годину на мову корінного народу (російську) .

Робочий навчальний план Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів на 2018-19

навчальний рік розроблений на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», чинних Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти тощо.

Робочі навчальні плани складені відповідно до листа Міністерства освіти і науки України «Про освітні програми закладів загальної середньої освіти та структуру 2018/2019 навчального року»:

− для 1-х класів – за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом МОН України від21.03.2018 №268 (таблиця №2);

− для 2–4-х класів – за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом МОН України (накази від20.04.2018 №407 (таблиця №2);

− для 5 – 9-х класів за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України­­­від20.04.2018 №405(таблиця №12);

− для 10-х класів – за класів за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН Українивід20.04.2018 №408(таблиця№2);

ІІ. Розподіл годин інваріантної та варіативної складових

Робочий навчальний план Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів охоплює інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову.

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.

Години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392.

ІІІ. Порядок вивчення окремих навчальних предметів

У 2018-19 навчальному році поділ класів при вивченні окремих предметів здійснюється згідно з чинними нормативами (наказ Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128) і передбачає поділ на групи.

Клас Кількість учнів Предмет
Інформатика
4 17 2 групи
5 20 2 групи
9 18 2 групи

Предмет «Трудове навчання» реалізується варіативними модулями:

Клас Назва модуля «Обслуговуючі види праці» Назва модуля «Технічні види праці»
5 Технологія виготовлення виробів оздоблених аплікацією Виготовлення виробів з деревини
Виготовлення м’якої іграшки Виготовлення народної іграшки
6 Техніка виготовлення вишитих виробів Техніка догляду за кімнатними рослинами
Техніка виготовлення виробів з металу Техніка догляду за тваринами
7 Технологія виготовлення виробів способом плетіння Технологія виготовлення виробів с фанери
8 Технологія виготовлення виробів в’язаних спицями Технологія вирощування рослин
9 Технологія приготування страв Технологія виготовлення комплексного виробу

Предмет «Фізична культура» в 5-10класахреалізується через модулі:

«Футбол»,»Волейбол», «Баскетбол», «Гандбол».

ІV. Структура 2018-19 навчального року

Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту»

2018-19 навчальний рік розпочинається 1 вересня святом – День знань – і закінчується не пізніше 1 липня.

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

- І семестр – з 1 вересня по 28 грудня;

- ІІ семестр – з _21 січня по _31 травня 2018 року.

Упродовж навчального року для учнів проводяться канікули:

- осінні з _29 жовтня по _04 листопада 2018 року;

- зимові з _29 грудня по _20 січня 2019 року;

- весняні з _25 березня по _31 березня 2019 року.

у період лютневих холодів і погіршення ситуації з ГРВІ учні 1-х класів можуть отримати додаткові канікули з 18.02. – 24.02.2019 року.

Крім того, дні відпочинку будуть в дні загальноукраїнських свят:

- 15.10.2018 р. – День захисників України;

- 25.12. 2018 р. – Католицьке Різдво;

- 22.01.2019 р. – День Соборності;

- 08.03.2019 р. – свято всіх жінок;

- 29.04.2019 р. – день, який слідує за Великоднем;

- 01.-02.05.2019 р. – День праці;

- 09.05.2019 р. – День Перемоги.

Навчальні екскурсії у 1 – 4-х класах, навчальна практика у 5 – 8-х і 10-х класах не проводяться… (Протокол педагогічної ради від 31.08.2018 №1).

У випускних класах проводиться державна підсумкова атестація навчальних досягнень учнів відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 18.02.2008р. № 94 зі змінами у періоди:

- 4-х класах (з 15 травня по 22 травня);

- 9-х класах (з 1 червня по 12 червня);

Вручення документів про освіту проводиться для випускників 9-х класів у період 10 червня по 12 червня.

СХВАЛЕНО педагогічною радою Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Протокол № _______ від ________________ Голова педагогічної ради _____________________/ В.В.Павлова/ ЗАТВЕРДЖЕНО наказом директора Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Наказ № _______ від ________________ Директор _____________________/В.В.Павлова/

Робочий навчальний план

для 1-ого класу Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів

з українською мовою навчання на 2018-19 н.р.

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. № 407,таблиця № 2

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
1 клас
Мовно-літературна Українська мова і література 7
Іноземна мова (англійська) 2
Математична Математика 4
Я досліджую світ Природознавство 1
Я у світі 1
Основи здоров’я 1
Технологічна Трудове навчання 1
Мистецька Образотворче мистецтво 1
Музичне мистецтво 1
Фізкультурна Фізична культура 3
Усього: 22
Додаткові години: Мовно-літературна Російська мова 1
Разом: 23
СХВАЛЕНО педагогічною радою Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Протокол № _______ від ________________ Голова педагогічної ради _____________________/ В.В.Павлова/ підпис ЗАТВЕРДЖЕНО наказом директора Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Наказ № _______ від ________________ Директор _____________________/В.В.Павлова/ підпис

Робочий навчальний план

для 2 – 4 класів Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів

з українською мовою навчання на 2018-19 н. р.

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. № 407,таблиця № 2

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
2 3 4 Разом
Мови і літератури Українськамова 7 7 7 21
Іноземнамова 2 2 2 6
Математика Математика 4 4 4 12
Природознавство Природознавство 2 2 2 6
Суспільствознавство Я у світі - 1 1 2
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1 1 3
Образотворчем-во 1 1 1 3
Технології Трудове навчання 1 1 1 3
Інформатика 1 1 1 3
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1 1 3
Фізична культура 3 3 3 9
Р а з о м : 23 24 24 71
СХВАЛЕНО педагогічною радою _Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Протокол № _______ від ________________ Голова педагогічної ради _____________________/ В.В.Павлова/ підпис ЗАТВЕРДЖЕНО наказом директора Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Наказ № _______ від ________________ Директор _____________________/В.В.Павлова/ підпис

Робочий навчальний план

для 5 – 9 класів

Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів

з українською мовою навчання

на 2018-19 н. р.

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. № 405, таблиця № 12

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
5 6 7 8 9
Мови і літератури Українська мова 3,5 3,5 2,5 2 2
Українська література 2 2 2 2 2
Іноземна мова (англ.) 3 3 3 3 3
Зарубіжна література 2 2 2 2 2
Суспільство- знавство Історія України 1 1 1 1,5 1,5
Всесвітня історія - 1 1 1 1
Основи правознавства - - - - 1
Мистецтво Музичне мистецтво 1 1 1 - -
Образотворче мистецтво 1 1 1 - -
Мистецтво - - - 1 1
Математика Математика 4 4 - - -
Алгебра - - 2 2 2
Геометрія - - 2 2 2
Природо- знавство Природознавство 2 - - - -
Біологія - 2 2 2 2
Географія - 2 2 2 1,5
Фізика - - 2 2 3
Хімія - - 1,5 2 2
Технології Трудове навчання 2 2 1 1 1
Інформатика 1 1 1 2 2
Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1 1 1 1
Фізична культура 3 3 3 3 3
Р а з о м : 26,5 29,5 31 31,5 33
СХВАЛЕНО педагогічною радою _Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Протокол № _______ від ________________ Голова педагогічної ради _____________________/ В.В.Павлова/ підпис ЗАТВЕРДЖЕНО наказом директора Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів Наказ № _______ від ________________ Директор _____________________/В.В.Павлова/ підпис

Робочий навчальний план

для 10 класу

Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів

з українською мовою навчання

на 2018-19 н. р.

Наказ МОН України від 20.04.2018 р. № 408, додаток № 2

Навчальні предмети Кількість годин на тиждень
1. Українська мова 2
2. Українська література 2
3. Іноземна мова (англійська) 2
4. Мова корінного народу, мова національної меншини -
5. Зарубіжна література 1
6. Історія України 1,5
7. Всесвітня історія 1
8. Громадянська освіта 2
9. Математика 3
10. Біологія і екологія 2
11. Географія 1,5
12. Фізика і астрономія 3
13. Хімія 1,5
14. Фізична культура 3
15. Захист Вітчизни 1,5
1. 2. Вибірково-обов’язкові предмети: Інформатика Мистецтво 1,5 1,5
1. 2. 3. Додаткові години: Математика Мова корінного народу, національної меншини(російська) 1 2
Р а з о м : 33

Додаток 2

Перелік програм

для вивчення предметів інваріантної складової робочого навчального плану Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2018-19 навчальному році

№ з/п Клас Назва програми Автор Коли і ким надано гриф Кількість годин
за програмою фактично
Початкова школа
Основна школа
Старша школа

Директор ЗЗСО _____________________ /_________________/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток 3

Перелік програм

для вивчення предметів варіативної складової робочого навчального

плану Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2018-19 навчальному році

№ з/п Клас Назва програми (тип курсу, назва, класи) Автор Коли і ким надано гриф/схвалення Кількість годин
за програмою фактично
Початкова школа
Основна школа
Старша школа

Директор ЗЗСО _____________________ /_________________/

підпис ініціали, прізвище

МП

Додаток 2

Перелік програм

для вивчення предметів інваріантної складової робочого навчального плану Зеленогайської ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2018-19 навчальному році

1 клас

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я., затверджена рішенням Колегії МОН України від 22.02.2018року

2-4 клас

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти І ступеня, розроблена на виконання ЗУ «Про освіту» та Постанови КМУ від 20.04.2011 року № 462, від 12.09.2011 року № 1050

Українська мова

у 5 –9 класах за навчальною програмою: Українська мова. 5 –9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804);

у 10 класі – за новою навчальною програмою ( рівень стандарту), що затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;

Українська література


у 5 – 9 класах за навчальною програмою: Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України
від 07.06.2017 №804;

у 10 класі – за новою навчальною програмою (рівень стандарту ), що затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;

Зарубіжна література

у 5 – 9 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;

у 10 класі – за новою навчальною програмою (рівень стандарту), що затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;

Англійська мова

для учнів 1 перших класів за новим Державним стандартом початкової освіти, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №87 та Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко»;

для учнів 2-4 класів за Державним стандартом початкової загальної освіти, затвердженого постановою КМУ від 20 квітня 2011 року № 462 та Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня (початкова освіта), затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018 № 405;

для учнів 5-9 класів за Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою КМУ від 23 листопада 2011 року № 1392 та Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), яка розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та затверджена наказом МОН України від 20.04.2018 № 408;

для учнів 10 класу за Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року № 1392 та Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта), яка розроблена на виконання Закону України «Про освіту» і затверджена наказом МОН від 20.04.2018 № 407.

Російська мова

для учнів 1 перших класів за новим Державним стандартом початкової освіти, затвердженого наказом МОН від 29.05.2015 року №584 та Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко»;

для учнів 2-4 класів за Державним стандартом початкової загальної освіти, затвердженого постановою КМУ від 20 квітня 2011 року № 462 та Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня (початкова освіта), затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018 № 405;

для учнів 8-9 класів Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (початок вивчення з 5 класу), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804.

Суспільствознавчі дисципліни

Історія.

для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9класи», затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017р. № 804;

для учнів 10 класу Історія України. Всесвітня історія 10-11 класи (рівень стандарту) затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;

Правознавство

для 9-го класу «Навчальна програма з основ правознавства», затверджена наказом МОН України від 14.07.2016р № 826;

Філософсько – світоглядні дисципліни

Громадянська освіта

для учнів 10 класу «Громадянська освіта» Навчальна програма інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 р., № 1407.

Природознавство

Для 5 класу - Природознавство 5 клас. Програмадля загальноосвітніх навчальних закладів , затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Біологія.

для 6-9 класів – Програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804;

для 10 класу – Програма з біології і екології для 10 – 11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту (наказ Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407 )

Географія

для 6-9-их класів Географія 6 -9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 р, № 804;

для учнів 10 класу розпочнуть вивчення географії на рівні стандарту за новою навчальною програмою, що затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407 .

Фізика і астрономія

7-9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-9 класи» (програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

10 клас – «Фізика і астрономія. Навчальна програма для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту) під керівництвом О.І. ляшенка, затверджена наказом МОНУ від 23.10. 2017 р. №1407»;

Хімія

7 - 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;

10 клас - Програма з хімії для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407);

Математика

для 5 – 9 класів – Математика. Навчальна програма для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх закладів, затверджена наказом МОНУ від 07.06.2017 р. №804;

для 10 класу – Математика. Алгебра і початки аналізу та геометрії для учнів 10 – 11 класів закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОНУ від 23.10.2017 р. №1407;

Інформатика

Навчальна програма з інформатики для учнів 2-4 класів загальноосвітніх закладів. Рівень стандарту.(Наказ МОН України від 07.06.2017 р. №804);

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-7 класів загальноосвітніх закладів. Рівень стандарту.(Наказ МОН України від 07.06.2017 р. №804);

Навчальна програма з інформатики для учнів 8-9 класів загальноосвітніх закладів. Рівень стандарту.(Наказ МОН України від 06.06.2012 р. №664 зі змінами наказ МОН України від 29.05.2015 р. №585);

Навчальна програма з інформатики для учнів 10 класу загальноосвітніх закладів. Рівень стандарту.(Наказ МОН України від 23..10.2017 р. №1407);

Захист Вітчизни

для 10-11 класів програма «Захист Вітчизни» закладів загальної середньої освіти (наказ МОН від 23.10.2017 № 1407).

Фізична культура

для 10-11 класів набирає чинності нова навчальна програма «Фізична культура» (наказ МОН від 23.10.2017 № 1407), у якій імплементовано компетентнісний підхід до вивчення предмета

Трудове навчання

5 – 9 класи – «Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 – 9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804;

Образотворче мистецтво

Для 5 – 7 класів – Мистецтво 5 -9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 (Л.Масол, О.Коваленко, Г Сотська).

.

Мистецтво

8-9 класи за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів “Мистецтво. 8-9 класи” (авт. Л. Масол та ін.) (оновлена),затвердженою наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 “Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка реалізується за рахунок годин, визначених типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня (наказ МОН від 03.04.2012 № 409, зі змінами, внесеними наказами МОН від 29.05.2014 № 664, від 12.12.2014 № 1465, від 07.08.2015 №855).

учні 10 класу - за навчальною програмою «Мистецтво» (рівень стандарту) та відповідними типовими навчальними планами (накази МОН від 11.07.2017 № 995 «Про типові навчальні плани для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», від 24.11.2017 № 1541 “Про внесення змін до наказу МОН від 11.07.2017 № 995”).

Директор школи _____________________ /____________/

У 2018 - 2019 навчальному році в Зеленогайській ЗОШ І - ІІІ ст. навчаються 135 учнів, з них:


початкові класи 62 учнів;

середні та старші класи 75 учнів.

В школі працюють 18 вчителів.

У 2017 - 2018 навчальному році в Зеленогайській ЗОШ І - ІІІ ст. навчаються 135 учнів, з них:

початкові класи 67 учнів;

середні та старші класи 68 учнів.

В школі працюють 18 вчителів.

Кiлькiсть переглядiв: 704

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

Миколаївська область, Миколаївський район, с. Зелений Гай, вул. Шкільна, 1

Дата останньої зміни 28 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!