2023-2024 навчальний рік

Класовод 1 класу - Ревва Валентина Іванівна

ПОРАДИ ВІД КЛАСОВОДА

Перша зустріч із батьками першокласників

Шановні батьки!

Здається, зовсім ще недавно

До дитсадка ви малюків вели,

Ще ляльки і машинки купували,

А вже сьогодні діти підросли.

Хвилюєтеся, мабуть, як ніколи,

І питань багато в цей час.

Бо малята ваші вже йдуть до школи,

Вперше йдуть у перший клас.

Сьогодні ви віддаєте в мої руки сердечка своїх дітей. Разом із цим ви покладаєте на мене свої надії, сподівання. І всі неодмінно хочете, щоб дитина з перших днів шкільного життя стала розумною. Але варто пам’ятати, що не кожна дитина може одразу успішно навчатися, та й це не основна цінність, заради якої живе людина.

Дитина – це маленька зірочка, яка, прийшовши в цей світ, несе свою велику місію, має свій шлях, свої думки. Тому перед нами постає особливе завдання – розвиток і збагачення духовного світу кожної дитини. Це можливо через виховання серця дитини. Любов до людей, по-вага, толерантність, прояв співчуття і вміння радіти за інших – без цих якостей дитина стане чер-ствою, байдужою до навколишнього світу.

Шановні татусі і мами, дідусі та бабусі, сьогодні мені хочеться оголосити вас і себе членами однієї великої команди корабля під назвою «Школа». Наше плавання у початковій школі починається сьогодні, а закінчується через 4 роки. Стільки ми з вами будемо разом. А поки наш корабель буде плисти океаном знань, ми будемо переживати шторми та бурі, смутки та радос-ті. Хочеться, щоб це плавання було цікавим, радісним і значущим у житті кожної дитини та кож-ної родини.

Вам, батькам, варто потурбуватися про те , щоб якнайкраще психологічно підготувати свою дитину до школи. Бо саме від позитивних вражень перших днів, місяців навчання зале-жить подальше зацікавлення або ж неприязнь до знань, науки, успішності в житті в цілому.

Наші з вами завдання я вирішила зобразити у вигляді зірочок. І чим скоріше, чим вправніше ми зуміємо їх запалити, тим швидше й простіше пройде адаптація і тим краще почуватимуться діти в школі.

Правило 1

Заохотити, а не приневолити

Татам і мамам першокласників дуже важливо вчасно зрозуміти, що успіхи в навчанні дитини залежать не стільки від школи, скільки від самої родини. Дітям у віці 5 – 6 років, як доводить практика, важко зрозуміти абстрактні цифри і правила, вони сприймають інформацію передусім у наочно-образній і наочно-дійовій формах. Погані оцінки є причиною тривоги, дискомфорту та апатії школярика, до того ж часто –густо емоційна й імпульсивна поведінка дитини істотно ускладнює стосунки у школі. Все це слід враховувати під час підготовки малюка до науки, щоб щоб не припуститися типової для батьків помилки: не перестаратися за будь-яку ціну «вкласти» в голову сину чи доньці максимум інформації, силоміць замінюючи гру навчанням.

Дехто вважає, щоб підготувати дитину до школи, достатньо розповісти про те, як добре й весело буде їй тут, скільки друзів чекають на майбутнього школярика, яким дорослим і самостійним він почуватиметься. Та практика доводить, що в такий спосіб батьки ризикують нашкодити справі. Адже маленьким діткам досить важко буде призвичаїтися до реальності.

Психологи стверджують, що серед першокласників розчарова-них школою дітей близько 40 відсотків. Тому не слід ідеалізувати школу. Але й лякати нею не треба. Краще пояснити, чим учитель відрізняється від вихователя, що таке урок і скільки він триває.

А батьки успішних школярів стежать за їхніми поточними досягненнями, розвивають у них упевненість у своїх силах. Заохочують до подолання труднощів, до вияву зусиль і досягнення успіхів.

Правило 2

У школу не за медаллю, а за мрією

Перший клас для кожної дитини – стрес. Нове оточення, нові вимоги, новий графік роботи, нові зобов’язання. Здається, й дорослий би розгубився, якби все це в один день раптом звалилося йому на плечі. Тому на плечі батьків лягає подвійний тягар – заохотити до знань і не переобтяжити свою дитину.

Передовсім, батьки повинні відмовитися від задуму зробити зі свого школяра відмінника. Звичайно, мріяти й прагнути цього потрібно, але не ціною психічного та фізичного здоров’я дитини. Ліпше зосередити свою увагу на тому, як створити всі умови для подальшого кращого розвитку дитини.

З іншого боку, теорія про те, що у вихованні дитини головне не заважати їй розвиватися, на сьогодні не виправдовує себе. Нині ми вже «навчені» гірким досвідом дитячої бездоглядності, до якої призводить батьківська байдужість.

Хочу – можу – буду – ось вектор, у якому повинно проводитися виховання дитини. Тільки за умови, коли у юній свідомості закладуть ці складові, можна говорити про нормальний розвиток майбутньої успішної, впевненої у собі особистості. Головне – підготувати дитину до життя.

Правило 3

Підготовка до знань


починається

з народження


Кожний учень протягом шкільних років проходить кілька адаптацій-них стадій до нового незвичайного середовища. Перший та п’ятий класи стають справжнім випробуванням,тому психологи переконливо рекомендують хоч би на перший період занять комусь із рідних пов-ністю присвятити себе дитині.

З перших днів начання батьки повинні чітко для себе з’ясувати, чи хоче навчатися дитина, а з іншого боку, чи може вона це робити. Відсутність бажання відпрацьовується терплячим заохоченням, мотивацією, поясненням, чому необхідно ходити до школи.

Батькам необхідно зрозуміти, що для першокласника набагато важливіше не вміння читати, рахувати й писати, а здатність отримувати й обробляти інформацію, узагальнювати, робити висновки, руйнувати розумові шаблони й стереотипи, бути кмітливим, виявляти волю й ініціативність. Проте всі ці задатки закладаються з раннього дитинства, тому батьки зроблять для дитини велику послугу, коли навіть на побутовому рівні навчать дитя уважно слухати, запам’ятовувати і вправно виконувати завдання. Ці вміння знадобляться дитині протягом усього життя.

Якщо зважити на той факт, що майже 90 відсотків інтелекту дитини формується у віці до 6 – 7 років, то дійсно важко недооцінити важливості саме батьківської роботи з дитиною. Психологи стверджують, що саме прогалини у тому ж таки вмінні слухати, запам’ятовувати можуть перетворитися на прогалини в знаннях у дорослому віці.

Правило 4

Помилки школярика

сприймайте як свої

Лайливі й образливі слова на адресу свого виховання – найгірше й найпримітивніше, що можна вигадати у нелегкій справі допомоги дитині з адаптуванням до школи. Звичайно, потрібно помічати у своєму вихованцеві все: і як він вчиться, і як поводиться на уроках, усі його успіхи та невдачі. Проте якщо успіх можна розділити на всю родину, то невдачу юного школяра психологи радять батькам узяти на свої плечі, підбадьорюючи і заспокоюючи дитину.

На жаль, сьогодні батьки не так часто відвідують школу, батьківські збори, акції, як це було ще півтора десятиліття тому. Фахівці переконані: дарма. «Варто пам’ятати про те, що вчитель для учня молодших класів є досить авторитетною і поважною людиною. Приміром, ваш малий вихованець може без упину аргументувати своє переконання простою відмовкою: «Так сказав учитель». Тому, знаючи вчителя, спілкуючись із ним про свою дитину,батьки іноді можуть звертатися й до позитивного маніпулювання образом учителя – присоромити якийсь вчинок школярика, мовляв, щоб сказав учитель, або ж , навпаки, похвалити свого учня словами вчителя.

Приміром, ваша дитина відразу ж після шкільних занять дійсно може не пам’ятати, чим вона займалася на уроках, адже після надмірної активності, яку вона виявляла в школі, їй складно зосередитися у позаурочний час. Проте, відпочивши, вона про все вам розповість. А з’ясувати нюанси поведінки дитини у школі можна тільки зі шкільним учителем

Правило 5

Шлях розвитку

кожної дитини індивідуальний

Хтось починає раніше за інших ходити, але потім довго не говорить; хтось, навпаки, не вміє усміхатися, зате починає говорити цілими фразами і добре запам’ятовує букви. Тому до шкільного віку діти мають різний багаж досвіду, знань, умінь, навичок, звичок. Безсумнівно, що згодом кожен з них навчиться читати й рахувати, стане грамотним. Проте саме від готовності залежить адаптація малюка до шкільного життя, оволодіння ним навчальною діяльністю, врешті-решт, формування особистості.

Часто, шановні батьки, ви вважаєте показниками готовності до школи знайомство дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак не тільки це впливає на успішність навчання. Велике значення в підготовці дитини до навчання відіграє її здоров’я. Робіть все можливе, щоб дитина була здоровою та загартованою.

Школа і сім’я – це один довгий ланцюжок, який здатен побороти всі труднощі. Без вашої допомоги я не в силі буду донести до сердець і розуму все те, що ви хочете бачити у своїх дітях. Давайте будемо толерантними, взаємоввічливими, доброзичливими, не байдужими до своїх дітей.

Промине чотири роки, й тоді можна буде з гордістю сказати про результат нашої з вами співпраці, про всі перемоги, здобутки, знання й уміння, яких набули наші діти.

Вірте в безмежність вашої дитини і допоможіть їй повірити у свої сили. Це допоможе дитині долати труднощі!

НЕ ЗАБУВАЙТЕ:

ШКОЛА - Майстерня Людяності;

ШКОЛА – Майстерня Гуманності;

ШКОЛА – Співтовариство вчителя та учня;

ШКОЛА – Храм

Кiлькiсть переглядiв: 1291

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Демонстраційний сайт загальноосвітньої школи

Миколаївська область, Миколаївський район, с. Зелений Гай, вул. Шкільна, 1

Дата останньої зміни 28 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!